Negaliu nerašyti to, kas manyje
kirba J Noriu
pakalbėt apie verslą.
Vasarą dienoraštyje minėjau, jog
parašiau skundą Vartotojų teisių apsaugos tarnybai dėl mane apgavusio
pardavėjo. Tąsyk Lietuvoje internetu pirkau remonto detalę automobiliui Toyota.
Man pardavė netinkančią detalę ir nenorėjo jos priimt atgal bei grąžinti mano
388lt. Buvau tikra, kad pardavėjas neteisus, bet nerimavau dėl to, ar laiku
kreipiausi į jį dėl grąžinimo. Laprkičio pabaigoje vartotojų teisių tarnyba
atsiuntė man atsakymą – 3 lapus išsamaus teksto apie pirkėjo teises ir kaip jos
mano atveju buvo pažeistos. Tarnybos sprendimas buvo visiškai aiškus:
pardavėjas tikrai pažeidė mano teises ir turėtų grąžinti pinigus. Sprendimui
vykdyti buvo duotas nepilnas mėnuo. Kaip suprantu, ši tarnyba negali priversti
sumokėti arba išreikalauti sumų iš pardavėjo. Jos galioje yra tik paviešinimas
to verslininko, kuris pažeidė vartotojo teises. Tad išties abejojau, ar
pardavėjas tikrai grąžins man mano pinigus.
Na, bet vis dėlto jis grąžino.
Sąskaitos netikrinu kasdien, tad pinigų nepastėbėjau. Gavau pardavėjo laiškelį
– be pasisveikinimo, tik su vienu sakiniu: „Grazinkite preke, kuri pasak jusu, netinka."
Net nepasirašė asmuo, atsiuntęs laišką.
Aš, aišku, buvau mandagesnė, ne tik pasisveikinau, bet ir
pasiteiravau, kaip su pinigais. Gavau dar vieną nemandagų atsakymą, jog jie
sumokėti. Tada dar kartą turėjau teirautis, kur ir kada turiu grąžinti prekę.
Žodžiu, ką aš noriu pasakyti: tokie „verslininkai", kurie
apgaudinėja pirkėjus dėl savo pačių nekompetencijos, vengia sudaryti pirkimo
sutartis (mano atveju tai buvo konkretus vengimas, laimė, kad elektroninis
susirašinėjimas, kurio kopijas pateikiau tarnybai, tiko ir buvo pakankamas
įrodymas apie sudarytą sutartį), negerbia savo pirkėjo, yra tiesiog pasmerkti
anksčiau ar vėliau savo verslą sužlugdyti. Apskritai, pasipelnymo nelaikau
verslu. Tokie „verslininkai" nepaiso elementarios verslo etikos, negerbia ir
patys savęs. Dar viena „Verslininkė" neseniai man atsiuntė pasiūlymą imtis
tiesioginės prekybos kažkokiais produktais. Viskas būtų nieko blogo, jeigu toji
moteris nebūtų pasinaudojusi kito asmens adresatų sąrašu. Kadangi jos
asmeniškai aš nepžįstu, ir, manau, neetiška naudoti privačius elektroninius
adresus savo „Verslo" tikslams, taip jai ir parašiau. Deja, likau nesuprasta,
nes, anot jos, kasgi čia „tokio", ji man siūlė „puikią verslo galimybę".
Nežinau, kodėl žmonės galvoja, jog verslas gali būti vykdomas pažeidžiant
asmens teisę į privatumą. Bet juk tokiam ir nepaaiškinsi (dėl aiškumo: moteris
atsiuntė man pasiūlymą į mano asmeninę, neviešinamą pašto dėžutę).
Tačiau, laimė, ne visi tokie. Pataraisiais metais pirkau
ne vieną kartą internetu iš Lietuvos, ir daugybę kartų buvau maloniai
aptarnauta, gavau atsakymus į visus savo klausimus bei kokybiškas prekes.
Kadangi metai eina į pabaigą, noriu pasidžiaugti
„garsiai", bent tiek, kiek leidžia šis internetinis tinklaraštis. Man tiko ir
patiko pirkti vaistinėje „Hiperfarma.lt", abu su Vincentu džiaugiamės „Nuo
gimimo.lt" įsigiję puikiausių daugkartinių sauskelnių, ir ne tik. Ačiū
pardavėjams už kantrybę, neabejoju, n-tajį kartą mandagiai aiškinantiems
nežinančiam klientui vienų ir kitų sauskelnių privalumus bei trūkumus.
Na, o paskutinis pardavėjas, kurio prekėmis niekada
neabejojau, bet klientų aptarnavimo nebuvau tiesiogiai patyrusi – leidykla
„Nieko rimto". Neabejoju, kad ten dirba visa šauni komanda žmonių. Su manim
susirašinėjusi Kamilė buvo ne tik paslaugi ir mandagi, bet teisiog labai
draugiška ir tikrai „niekorimtuoliška". Noriu pasakyti, kad versle svarbu ne
tik įvaizdis. Jis gal net ir visai nesvarbus, nes kiekviename žmoguje vaizdas
apie kitą susidaro individualus. Svarbiausia būti tuo, kas esi. Taip kaip ir
bet kuriam iš mūsų, kaip asmeniui, taip ir juridiniam asmeniui, verslininkui –
būti tuo, kas esi, o ne kažkuo, kuo dediesi. Tikrumas yra labai didelė vertybė,
ypač šiais laikais, kai aplinkui tiek daug surogatų (turiu galvoje tiek
daiktus, tiek žmones). Neabejoju, kad daugumai mūsų „Neiko rimto" yra labai
pažįstama, man asmeniškai iki šiol ji asocijuojasi daugiausiai su Sigute Ach ir
jos su niekuo nesupainiojamu braižu, na, ir su kitais žinomais kūrėjais vaikams
ir vaikams iki 99 metų J
Suprantu, kad kiekvienas verslininkas savo versle laikosi
tam tikrų principų. Taip ir turi būti. Bet tik sveiko žmogaus tie principai yra
sveiki. Ir, ko gero, pagrindinis principas – žmoniškumas, pagarba sau, o tada
ir garantuotai pagarba savo klientui. Man be galo džiugu, kad Lietuvoje yra
nuostabių žmonių, puikių verslų, nepaisant gal ne visai palankių verslo sąlygų.
Ir tuo pačiu liūdna, kad yra pasipelnytojų, kurie galvoja, kad pardavę vieną
kartą ir įsidėję kišenėn kelis šimtus litų, jau yra verslininkai...
Trumparegiškumas versle – viena iš didžiausių blogybių.
Tai taikau ir pati sau. Žinau, kad niekas, nei vėlimas,
nei dekupažas, nei kitokia rankdarbių kūryba, mano labai labai mėgstama ir
mylima, niekada nebus mano „arkliukas". Tai tėra malonus hobis, kartais
sėkmingai įdėdantis į kišenę vieną kitą pinigą, daug dažniau pradžiuginantis
draugus ir artimuosius originaliom dovanėlėm. Ir vis dėlto jokia kita veikla
neteikia man didesnio malonumo už RAŠYMĄ. Tai yra kažkas tokio, dėl ko man
išnyksta laikas, kiti darbai traukiasi į šalį ir prie ko man norisi grįžti ir
grįžti. Truputį ilgiuosi „Kultūros artelės" laikų... Na, bet tai jau atskira
tema J O aš grįžtu į savo virtuvę
prie puodų, šitoje baltoje elgantiškoje Žiemoje. Šiandien gaminsiu „Nieko
nepaprasto". Recepto neduosiu, tegu tai lieka Jūsų fantazijai J
|