Darau išvadą, kad kartais neplanuoti atsitiktiniai paplepėjimai,
kaip kad mūsų su viešnia vakar, kartais turi riekšmingas pasekmes. Vakar
šnekučiavomės apie novegų kalbą, kaip man sekėsi kalbėti pradžioje, atvykus į
Bergeną. Prisiminiau, kaip aš nesupratau tos „paukščių kalbos" ir net
neatskyriau vieno žodžio nuo kito vienam sakiny... Išties buvo baisi ta
pradžia. Betgi po kelių mėnesių galvoje įvyko didis prašviesėjimas, ir, žinoma,
ne be mano pačios didelių pastangų ir atkaklaus darbo. Paskui, kai pasiekiau kalbos
lygį tokį, kur susikalbamu daugmaž visur, kur prireikia, ir skaitydama suprantu
bent 70% teksto, atrodo, „užmigau ant laurų". Tenka prisipažinti, apsileidau
mokymesi, pradinis pasirįžimas tobulėti sparčiai atsitraukė į antrą planą.
Žinoma, į pasaulį beldėsi Vincentas, be to, tikrai neturėjau galimybės važinėti
į kursus dėl darbų, o vėliau – ir dėl pasunkėjimo. Bet po vakarykščio mūsų
pokalbio šiandien aš esu šviežiai užsidegusi norvegų kalbos mokymusi toliau.
Tam yra internetas pradžiai, o toliau – į kursus. Duodu sau žodį čia, viešai
(kad negalėčiau vėliau nusimuilinti) kasdien išmokti nuo 5 iki 10 nereguliariųjų veiksmažodžių (jų
yra netoli 200....ufff) formų (jos esti trys), bei atlikti užduotis internete,
skiriant joms ne mažiau kaip 1 val per dieną.
Su tokiu pažadu neturėsiu kur trauktis. O į kursus turiu papulti
dar šią vasarą.
Belieka pasimelsti, kad ryžtas neišgaruotų ir kad aplinkybės mano pasiryžimui būtų
palankios J Beje, pradedu ne nuo
rytoj, o nuo ŠIANDIEN. Jau pradėjau.
Vincentas jau
geba išlaikyti rankytėse žaisliukus. Kai visi valgome virtuvėje, jis sėdi savo
gultuke ir dalyvauja valgyme netiesiogiai J Pabandžiau
duoti jam rankytėn šaukštelį. Jis puikiai jį išlaiko, taikliai vairuoja
burnytėn (kartais šaukstelis lieka šone, o burnytėn įsmunka pirščiukai), ir
atrodo kaip tikras valgytojas prie stalo.
Jovaras šiandien lauke su kaimynėmis žaidžia mokyklą. Grįžęs pietų
pasidalino įspūdžiais iš žaidimo. O aš prisiminiau savo vaikystę, kai
savaitgaliui pas mane atvažiuodavo pusseserė, ir mudvi žaisdavome – mokyklą,
parduotuvę, gal dar kažką, neprisimenu. Tik atsimenu, kad mokyklai visada
reikia bent vienos mokytojos ir mažiausiai vienos mokinės. Taip kaip ir
parduotuvei – pardavėjos ir pirkėjos. Ir labai gerai atsimenu, kad būti pirkėja
ir mokine ne taip šaunu, kaip mokytoja ir pardavėja... Dar prisimenu, kad
dažniausiai aš būdavau mokytoja ir pardavėja, pažadėjusi pusseserei (nujaučiu,
kad ji ateis mane čia už tai apmėtyti pomidorais...), kad „kitą žaidimą"
keisimės vietomis. Nežinau, ar dėl to, kad buvau vyresnė (8mėn), ar dėl to, kad
buvau gera įtikinėtoja ar melagėlė, vistiek dažniau mokytoja ir pardavėja
būdavau aš J Miela Viktorija,
prašau man atleisti už tokį nedraugiškumą vaikystėj! Aš rimtai.