Friday, 2024-03-29, 2:19 PM

IEVA GALLERY

Publisher

Main » Articles » 2011 dienoraštis/diary2011/dagbok2011 » gruodis/desember

III dalis apie Portugaliją - kokią mes ją patyrėme. Gruodžio 28d.

Pradedu įsimylėti Portugaliją. Gerai, kad neužtrukome Lisabonoje ilgiau, nes vos išvykus iš jos šalis atsiskleidė iš kitos pusės. Toliau važivome į Ericeira - mažą miestelį prie vandenyno. Tokiu metu tai miegantis kurortas. Maži balti namukai mėlynais kraštais ir langinėmis, žuvies kvapas, siaurų grįstų gatvelių labirintas, rytinė miesto tyla - tai mus pasitiko gaiviai pučiant švelniam vėjeliui nuo vandenyno pusės, kai apie 9val ryto išėjome pasivaikščioti su tikslu atsigerti rytinės kavos. Vincento ilgai išlaikyti viešbučio kambarėlyje nelabai pavyksta, tad įsodiname jį vežiman ir patraukiam link vandens. Miestelis miega, parduotuvės dar uždarytos, kavinių dauguma irgi. Praeiname bažnyčią - atrodo labai labai sena, apsilaupiusi, atvira, be durų.

Čia pat autobusų stotis. Atsiveria vandenyno vaizdas. Vanduo toks gražiai mėlynas, nepiktas, nors bangos gūra į kranto uolas baltomis keteromis. Saulė vis aukščiau, randasi žmonių. Prieiname ir atidarytą kavinę. Nusiperkame LABAI skanios kavos, kurią geriam sėdėdami ant suolelio priešais vandenyną. Galvoju, kad čia ir dabar nieko nebetrūksta. Paskui patraukiam pasivaikščioti ilgu ir plačiu molu iki galo. Bangos įspūdingos ir gražios.

Kai grįžtam nuo vandenyno miestelin, gatvelės jau atgijusios. Parduotuvėlės atvirom durim laukia pirkėjų. Nemažai tų parduotuvių - prigrūstos pigaus kinietiško šlamšto, net skonį sugadina... Jų "dėka" miestelio dvasia tarsi sumaišoma su svetimais, atėjūniškais vėjais. Na, bet ką darysi, taip jau yra ir kitaip jau nebus. Kinų invaziją pajustume turbūt net ir džiunglėse...

Susipakuojam viešbutyje ir vėl į ratus - važiuosime palei pakrantę į šiaurę, kita mūsų stotelė - miestelis Obidos (Obidoš), kažkada dovanotas vestuvių proga karaliaus žmonai. Miestelis karūna - visas apjuostas siena, kuria netgi galima pasivaikščiot. Siaurose gatvelėse visokiom spalvom žydi sausmedžiai...

Viskas , ką buvau mačius ir skaičius apie Obidos, realybėje gerokai pranoko tai, ko tikėjausi. Nuostabūs įspūdžiai atsispindi nuotraukose. Ragavau ir džindžia (ginja)- vyšnių trauktinė šokolado puodelyje. Vaikštinėjome ir dantyta siena, juosiančia miestą, pietavome vietiniam restoranėly. Oras puikus, nuotaika irgi.

Džindžia - labai skani trauktinė. Ypač tas šokoladinis puodelis - juodojo šokolado, kaip tik tokio, kokį labai mėgstu...

Toliau vykom į Alcobaca, kitą miestelį, kuriame žinojom esant didžiausią Portugalijos vienuolyną ir bažnyčią. Jis tikrai labai didelis, bet sunkiai jį radome. Nuorodos Portugalijoj įdomios. Pamatai reikalingą ženklą, važiuoji pagal jį, o kitoj sankryžoj ženklo nebėra.. Pagal nutylėjimą važiuoji tiesiai, bet dar kitoj sankryžoj matai jau visai kitus ženklus ir kryptis... Gaunasi įdomiai, tenka apvažiuoti nemažai ratų, kol randi tai, ko ieškai. Na, bet svarbiausia, kad randi. Taigi, radome ir didįjį vienuolyną. Tokie gabaritai, kad niekaip netilpo į kadrą. Tad fotografavome gabalais.

Toliau važiavome į Porto pusę - šiaurėn, vakarine Portugalijos pakrante, nemagistraliniu keliu, pravažiuodami miestukus. Miestukai gana skurdūs ir liūdni, greit vakarėjo. 19val čia ima staiga ir sutemsta, o paskui labai sunku įžiūrėti tiek žemėlapį, tiek ir gatvių pavadinimus. Pasiekę Monte Real gavome nakvynę pensione. Vakarienė nusivėlino, Vincentui buvo sunki diena. Griuvome ilsėtis senoviškai apstatytame kambarėlyje, o už langų klausėmės nesustojančio šunų skalijimo. Buvo klaikoka, kažkuo priminė Babinius tas lojimas (Babiniai - tai mano "gimtasis" kaimukas Lietuvoj). Laimei, naktį viskas aprimo.

Category: gruodis/desember | Added by: ievagallery (2011-12-28)
Views: 1992 | Tags: ginja, Ericeira, keliones, portugalija, vienuolynas, obidos, alcobaca | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Only registered users can add comments.